آموزش برنامه نویسی

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رفع کپ خودرو jak s7 | رفع تاخیر دریچه گاز خودرو jak s7

رفع کپ ماشین jak s7 با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو jak s7 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در jak S7  میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ jak s7 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو jak s7 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ خودرو این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ jak s7 با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ دکتر ریمپ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4

رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9

رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34

رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35

رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

رفع کپ گاز jak s7

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو jak S7  میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در jak S7  میکند و رفع کپ jak S7  با این دلیل توسط ریمپ انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ایسیو

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ jak S7

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم

کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ jak S7  با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند

  • zhina sangari
  • ۰
  • ۰

زبان‌های برنامه نویسی

امروزه زبان‌های برنامه نویسی متعددی وجود دارند که مدیران پروژه‌ها بر حسب نیاز نرم‌افزار و امکاناتی که خود نیاز دارند، می‌توانند برای توسعه استفاده کنند.

شاید شما بخواهید یک زبان برنامه نویسی رو به هر دلیلی به خاطر علاقه یا درآمد و تخصص یاد بگیرید اما نمیدانید کدام زبان را برای شما مناسب است و چطور آن را یاد بگیرید. ما در این مطلب به صورت کامل میخواهیم در مورد زبان برنامه نویسی سی شارپ توضیحاتی رو ارائه بدیم که بعد خواندن این مطلب می‌توانید یک انتخاب هوشمند و منطقی داشته باشید.

میزان استفاده از زبا‌نهای برنامه نویسی طبق آمار

زبان‌های برنامه نویسی به 4 دسته شئ گرا، رویه‌ای، کاربردی و منطقی دسته بندی می شوند. میزان استفاده از هر دسته در میان برنامه نویسان متفاوت است، اما آنچه که بر همگان مبرهن و واضح است این است که بالای 60 درصد دسته شی گرا از بقیه دسته‌بندی‌ها جلو است.

سی شارپ

#C یک زبان برنامه نویسی چند مدلی است که شامل دستوری ، تابعی، عمومی، شیء گرا و جزء گرا است . این زبان توسط شرکت مایکروسافت و از دل فریم ورک .NET مایکروسافت خلق و پرورش یافت و بعد ها توانست استاندارد های ISO و Ecma را دریافت کند و به‌عنوان یک زبان استاندارد تایید شود.

در عین حال زبان C# ، زبان برگزیده مایکروسافت برای ایجاد سیستم عامل ویندوز و ویندوزفون برای سیستم عامل موبایل‌هایی همچون HTC ، مایکروسافت و نوکیا می باشد. این زبان نیز مانند زبان جاوا برای پروژه‌های اقتصادی و بزرگ، انتخاب بسیار خوبی است. گر چه تعداد برنامه نویسانی که به این زبان برنامه نویسی می‌کنند، به پای برنامه نویسان جاوا نمی‌رسد، ولی به لطف پشتیبانی مایکروسافت، این زبان یکی از مدعیان قوی در بین زبان‌های برنامه نویسی است .

آموزش برنامه نویسی سی شارپ

این زبان برنامه نویسی زبانی کاربردی و تمام نشدنی خواهد بود چرا که نسخه های جدید آن نیز هر چند وقت یکبار توسط مایکروسافت ارائه می‌شود و دارای قابلیت‌های جدیدی است. و اگر بخواهیم درباره‌ی رنکینگ و رتبه‌ی آن در دنیا صحبت کنیم می‌توانیم این طور بگوییم که: سی‌شارپ از دیدگاه‌های مخلتف چهارمین و در برخی پنجمین زبان کاربردی، قدرتمند و محبوب دنیا محسوب می شود.

بنابراین این زبان برنامه نویسی از محبوبیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

در ایران دو زبان برنامه نویسی بخش اعظم نرم افزارها و وب سایت های سازمان های دولتی و خصوصی را فرا گرفته است که C# (ASP.NET) و جاوا پرچم دار هستند.

طبق فهرست بندی انجمن TIOBE ، رنکینگ این زبان در ردیف چهارم جدول زبانهای برنامه نویسی قرار دارد.

طبق فهرست بندیIEEE  که فهرست برترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال 2017 را منتشر کرد در ردیف پنجم زبانهای برنامه‌نویسی قرار دارد.

بنو سایت به صورت تخصصی برروی آموزش برنامه نویسی  و طراحی سایت فعالیت میکند.

  • zhina sangari
  • ۰
  • ۰

رفع ایرادات خودرو با ریمپ

یکی از ایرادات آزاردهنده در خودروی های امروزی بدون استثنا ایراد لرزش درجا می باشد، امروز ما در این مقاله به بررسی علل شایع لرزش درجا می پردازیم و سپس برای شما مشخص می کنیم که کدامین ایراد با ریمپ اصلاح دور درجا قابل برطرف شدن می باشد.

پس با هم به ترتیب اولویت اقدام به بررسی علتها کرده و در دسته اول، ایراداتی که رفع آنها به ریمپ خودرو ارتباطی ندارد را بیان می کنیم:

۱)خرابی دسته موتورها

دسته موتورها از قطعاتی لاستیکی هستند که وظیفه آنها تحمل  وزن موتور و جذب ارتعاشات ناشی از آن میباشد، پس در صورت خرابی یا شکستگی ، به عنوان اولین مظنون، ایجاد لرزش در موتور اتومبیل زیر سر آنها خواهد بود! پس در اولین قدم؛ نگاهی به دسته موتورها انداخته تا در صورت خرابی یا لهیدگی  تعویض شوند.

۲)دور درجا بیش از حد پایین است

باید در نظر داشت هر خودرویی بصورت مشخص وقتی موتورش گرم است، دور موتور درجا در یک محدوده مشخص قرار دارد، مثل عدد ۷۵۰ برای ۲۰۶ یا ۸۵۰ برای پراید یا پژو ؛ حال اگر به هر دلیلی خودرو نتواند این دور را حفظ کند  لرزش موتور ماشین در هنگام کار درجا، قابل احساس خواهد بود. دراین حالت، چون دور موتور کمتر از ان چیزی است که ماشین را روشن نگاه دارد و از طرفی میزان ان به حدی نیست که اتومبیل کاملا خاموش شود، موتور ماشین با لرزش روشن می ماند. در این حالت کثیفی دریچه گاز یا به هم خوردن برنامه کامپیوتر (که با ریست برطرف می شود.) می توانند از عوامل تاثیر گذار محسوب شوند.

۳)ضعف پاشش سوزن انژکتور

در خودروهای چهارسیلندر فعلی، پاشش به صورت MPFI می باشد که با ۴ سوزن انژکتور صورت می گیرد. اگر به هر دلیلی پاشش یکی از این سوزنها کمتر یا بیشتر از حد برنامه ریزی شده در ایسیو (ECU) باشد، لرزش ایجاد می شود. البته به دلیل حضور سنسور اکسیژن در سیستم های انژکتوری عموماً پاششها کنترل می شود مگر آنکه یک سوزن بیشتر از حد مشخصی بنزین بپاشد یا دچار عیوب پاشش باشد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

 

انواع ایراد سوزن انژکتور

اگر انژکتورهای اتومبیل مشکل پیدا کنند، سیستم سوخت رسانی به سیلندرها با مشکل روبرو می‌شود و عمل احتراق به درستی انجام نمیشود که سبب لرزش موتور میگردد. علاوه بر این در حین حرکت کاهش توان یا بالارفتن مصرف سوخت هم خواهیم داشت. شست و شوی انژکتورها با دستگاه اولتراسونیک، می تواند این ایراد را در مراحل اولیه  برطرف کند اما اگر مشکل برطرف نگردد؛ چاره کار تعویض سوزن انژکتور است.

چه مواردی با ریمپ ایسیو قابل برطرف شدن هستند؟

در صورتیکه خودروی شما هیچکدام از ایرادات بالا را ندارد اما مشکل لرزش درجا همچنان به قوت خود باقی است، احتمالا موتور خودروی شما دچار ایراد ضعف آب بندی سرسیلندر یا ضعف رینگهای تراکم شده است. در این حالت با «ریمپ اصلاح دور آرام» این مشکل را برای همیشه برطرف کنید. این راه حل کاملاً قطعی بوده و برگشت پذیر نیز نخواهد بود. در این حالت بسته به شدت لرزش بین ۵۰ تا ۱۵۰ دور به مقدار دور آرام خودروی شما افزوده می گردد. در صورتیکه برای ریمپ خودروی خود به تیم دکتر ریمپ مراجعه نموده و این مشکل را نیز دارید، بدون افزایش مبلغ به رایگان این اصلاحیه در برنامه ایسیو خودروی شما لحاظ خواهد شد.

  • zhina sangari
  • ۰
  • ۰

آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت

JavaScript چیست ؟

جاوا اسکریپت دقیقا یک زبان برنامه نویسی سمت مشتری (Client) برای پویا شدن و ایجاد انعطاف بیشتر کدهای Html هست . Client یا سمت مشتری بودن جاوا اسکریپت به این معنیه که کدهای جاوااسکریپت توسط کامپوتر کاربر تفسیر و اجرا میشن و نه به وسیله ی سرورهای دیگه . کدهای جاوا اسکریپت می تونن بین کدهای Html قرار بگیرند و قابلیت های زیادی رو به یک صفحه ی اینترنتی اضافه کنن . بهتر بگم شما با کدهای Html فقط می تونید صفحاتی ایستا داشته باشید . یعنی در Html کاملا تعیین شده که فلان تگ فلان چیز رو در مرورگر نمایش میده . مثلا تگ <table> یک جدول ایجاد میکنه ، تگ <p> یک پاراگراف و ... ولی با کدنویسی جاوا اسکریپت شما خیلی کارای جالب تر و جذاب تر می تونید انجام بدید . مثلا با رفتن روی یه لینک یه سری اتفاقات جالب بیفته ، تاریخ و ساعت در صفحه داشته باشید ، با استفاده از یه فرم محاسبات ریاضی انجام بدید !  و خیلی کارای دیگه . خلاصه بگم . زبان جاوا اسکریپت براحتی می تونه به خشک و بی روح بودن Html تازگی و جذابیت ببخشه .

جاوااسکریپت یک زبان شی گرا و مبتنی بر Object هست که فعلا در این مورد بحث نمی کنیم . این که شی گرایی چی هست فعلا همینقدر بگم که یه شیوه ی برنامه نویسی هست که در اون به همه چیز به عنوان یک شی نگاه میشه . برای شروع کار نیازی نیست که در این زمینه چیزی بدونید و فکر خودتونو مشغول کنید .

تاریخچه جاوا اسکریپت :

به اختصار فقط بگم که بعد از اینکه طراحان وب متوجه شدند که Html به تنهایی نمی تونه ارتباط لازم رو با کاربر برقرار کنه به فکر ایجاد زبان جدیدی افتاند . به همین دلیل برای اولین بار شرکت Netscape در سال 1995 از این زبان در مرورگرهای خودش استفاده کرد . زبان جاوااسکریپت هم اکنون گسترش قابل توجهی داشته و استفاده از اون خیلی زیاد شده . البته توجه داشته باشید که جاوااسکریپت و جاوا ربطی به هم ندارند و دو زبان جدا از هم هستند  برای آموزش برنامه نویسی هیچ وقت دیر نیست میتونینید همین الان به بنو سایت مراجعه کنید و تیم تخصصی ما شما را راهنمایی کنند.

  • zhina sangari
  • ۰
  • ۰

توضیحات تکمیلی در مورد کتابخانه ری اکت

کتابخانه ری اکت جی اس به برنامه نویسان و توسعه دهندگان این امکان را خواهد داد تا با استفاده از انواع مختلف واسط های کاربری اپلیکیشن های مناسبی را با کامپوننت ها ایجاد نمایند و در این زمینه کمک بسیار شایانی را به برنامه نویسان ارائه می نماید. در حالت کلی کامپوننت از جاوا اسکریپت و html تشکیل می شود و منطقی که در کامپیوتر وجود دارد این موضوع می باشد که قسمت کوچکی از یک واسط کاربری بزرگتر خود را به نمایش بگذارد.

تفاوت ری اکت با فریم ورک های دیگر

در اوایل قرن بیست و یکم در سال ۲۰۱۱ تعدادی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان بسیار برجسته در دنیای وب یک مخزن بسیار پیشرفته به نام ToDoMVC راه اندازی کرده و در آن مخزن با سرعت فریم ورک و کتابخانه های محبوب موجود در سراسر دنیا یک اپلیکیشن را با فهرست کار یک ساعت پیاده سازی کردند. همچنین در اواخر سال ۲۰۱۲ بود که این پروژه به یک مکان غیررسمی برای مقایسه ابزارهای مختلف تبدیل شد. با مراجعه به این پروژه و کسب اطلاعات مناسب در این زمینه به خوبی از تفاوت عملکرد react با دیگر فریم ورک ها و کتابخانه های موجود اطلاع پیدا خواهیم کرد.

چرا باید ری اکت را یاد بگیریم؟

دلیل آموزش برنامه نویسی و استفاده از کتابخانه ری اکت سوالی است که پیش روی بسیاری از افراد و برنامه نویسان وجود دارد و ذهنشان را مشغول می نماید. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی فریم ورک و کتابخانه برای ساختن فرانت اند در اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف وجود دارد که راه توسعه را تا حدود زیادی تسهیل می نماید در دنیای برنامه نویسی فرانت اند هنوز تغییرات بسیار زیادی به وجود می آید و این موضوعی که بخواهیم هر روز برای یادگیری و کار کردن با فریم ورک های مختلف زمانی را اختصاص دهیم بسیار سخت و غیر ممکن بوده چرا که عمر فریم ورک ها در این راه بسیار کوتاه بوده و می توان ریسک یادگیری آن ها را به دوش بکشیم. بنابراین اگر به دنبال یک تکنولوژی هستیم که در نوع خود و در حوزه مشخصی بهترین بوده و ارزش ریسک را داشته باشد پیشنهاد ما به شما یادگیری ری اکت می باشد. همچنین این کتابخانه دارای یک سری ویژگی های مثبت نیز می باشد که در ادامه به شرح مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت:

آموزش برنامه نویسی ری اکت به صورت بسیار آسان

هر شخصی که دارای پیش زمینه در برنامه نویسی و کد نویسی باشد این امکان را خواهد داشت تا react js را در ساده ترین حالت ممکن فرا گرفته و از آن استفاده نماید. این گزینه به عنوان یک ویژگی مثبت برای کتابخانه ری اکت به حساب می‌آید چرا که کتابخانه و فریم ورک های دیگری مانند Angular و MVC بسیار پیچیده بوده و یادگیری آنها نیز کاری بسیار دشوار می باشد. این نکته گفتنی است که برای یادگیری آسان و بی دردسر کتابخانه ری اکت باید دانش مختصری در زمینه زبان های برنامه نویسی html و جاوا اسکریپت و css داشته باشید.

بنو سایت همراه همیشگی شما.

  • zhina sangari
  • ۰
  • ۰

معرفی خودروی Haima S7

هایما S7 در سال ۹۴ با موتور ۲۰۰۰  تنفس طبیعی، توسط ایران خودرو عرضه شد. مهمترین ایراد این خودرو تنبلی و قدرت پایین موتور نسبت به وزن آن است. صفر تا صد هایما با ارفاق ۱۷ ثانیه بود! ایران خودرو برای رفع این ضعف در سال ۹۶ اقدام به عرضه هایما با موتور ۱۸۰۰ توربو نمود. با توان ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور.

نکات مثبت هایما اس ۷ : دوربین ۳۶۰ درجه دنده عقب، فرمان برقی ، کروز کنترل فابریک و سیستمهای الکترونیکی   TCS و HAS ، صندلی راننده برقی، سانروف و تهویه مطبوع اتوماتیک از نکات مثبت این خودرو می باشد

نکات منفی هایما اس ۷ : حساسیت موتور به بنزین بی کیفیت، ناک زدن و مصرف بالای سوخت از جمله ایرادات مدل توربو به حساب می آید. عدم تامین به موقع قطعات مورد نیاز توسط نمایندگی ها به ویژه در شهرستانها، جزو گلایه همیشگی دارندگان به حساب می آید.

مزایای ریمپ خودرو هایما اس ۷ چیست؟

رفع ضعف کشش و توان در شروع حرکت (مدل ۲۰۰۰)

یکی از ایرادات بارز مدل ۲۰۰۰ شروع حرکت کند و سنگین آن می باشد. در برنامه ایسیوی این خودرو جدولی به نام Maximum torque during shift gear وجود دارد. به این معنا که می توان حداکثر گشتاور را در هر دنده تعیین نمود. با استفاده از این جدول می توان گشتاور اولیه را  در ابتدای حرکت افزایش داده و خودرو در سراشیبی بهتر حرکت کند.همچنین کشش خودرو در سرعتهای بالا هم بهبود می یابد.

🚩 رفع صدای ناک (چق چق سوپاپ)

این صدا به غلط توسط مکانیکها به اسم صدای شق شق سوپاپ مشهور می باشد. در حالی که منشا این صدا از احتراق پیش رس می باشد که موجب لغزیدن پیستون و برخورد آن با جداره سیلندر می شود. وجود این صدا در موتورهای با کارکرد بالا امری عادی محسوب می شود اما این صدا در خودروهای چینی بخصوص هایما نشان از عدم کالیبراسیون صحیح این موتور با بنزین بی کیفیت داخل کشور می باشد.  این نقص، در هر دو مدل معمولی و توربو، با ریمپ کاملا برطرف شده و موجب افزایش طول عمر موتور می گردد.

🚩 رفع مشکل لگ توربو

در موتورهای توربو شارژ، مدت زمانی طول می کشد تا توربو به حداکثر دور راندمان برسد. زمانی که برای رسیدن به حالت Spool صرف می شود ، در حین شتابگیری به صورت یک مکث لحظه ای خود را نشان می دهد که به لگ توربو مشهور است. لگ توربو در دور پایین به صورت تاخیر خود را نشان می دهد. در برنامه ریمپ دکتر ریمپ با اصلاح جدول بوست توربو این تاخیر به حداقل رسیده زیرا توربو را زودتر وارد می کنند تا در زمان کمتری به ماکزیمم دور برسد.

🚩 رفع مشکل مصرف سوخت مدل توربو شارژ (Limp)

یکی از گلایه های همیشگی دارندگان مدلهای توربو شارژ، به وجود آمدن حالتی به نام Limp می باشد که به دلیل بالا رفتن دمای موتور، ایسیو تصمیم به افزایش پاشش سوخت میگیرد که این مشکل بصورت افزایش غیرعادی مصرف سوخت خود را نشان می دهد که بعضی از دارندگان این خودرو که برای ریمپ مراجعه نموده اند گاه آن را تا صدی ۱۷لیتر نیز بیان کرده اند. دکتر ریمپ با اصلاح حالت Limp ایجاد این وضعیت را عقب تر می اندازد تا مصرف سوخت به صورت بهینه مدیریت شود.

🚩 افزایش سرعت عمل و واکنش گیربکس اتوماتیک

گیربکس خودروی هایما در مدل ۲۰۰۰ از نوع پنج دنده و در مدل توربو از نوع ۶ دنده اتوماتیک می باشد. گیربکس این خودرو ساخت شرکت مشهور هیوندا پاورتک می باشد. اما برنامه ریزی آن به صورت اکونومی صورت پذیرفته که منجر می شود که در معکوس کشیدن تاخیر داشته باشد و رفتار کندی از خود بروز دهد. در برنامه ریمپ دکتر ریمپ، آپدیت گیربکس نیز انجام شده و شاهد عملکرد فرز و سریع خواهید بود.

🚩 افزایش شتاب و کشش مضاعف در مدل توربو

 همانطور که میدانید شرکت ایران خودرو قدرت مدل اتوماتیک را ۱۷۰ اسب بخار اعلام کرده اما در مراجع خارجی این رقم حدود ۱۸۴ اسب عنوان شده که نشان دهنده آنست که خودرو به صورت عمدی توسط سازنده محدود شده است. دکتر ریمپ  با اصلاح جداول گشتاور و آوانس جرقه بدون افزایش مصرف سوخت توان خودرو را تا ۱۰% افزایش می دهد که اینگونه خودرو به توان واقعی بر می گردد.

  • zhina sangari
  • ۰
  • ۰

استیج ریمپ ایسیو استاندارد:

 در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر آن ارائه گردد.

اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت، در خودروهای استاندارد فاقد هدرز، کیت مکش و اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد، ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق صورت میگیرد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برابر میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود. همین افزایش دما تخریب کاتالیزور را نیز در بر می گیرد.

در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

افزایش کاتاف تا محدوده ایمن۷۵۰۰ دور انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما  افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

استیج ریمپ افترمارکت و تغییر یافته:

 در این مرحله بر روی جداول سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد. در  این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

افزایش کاتاف تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر نیز امکان پذیر می باشد، اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

معمولا در این استیج به هنگام نصب میل سوپاپ با lift و duration  بیشتر دور آرام موتور به هم ریخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور، خلاء مانیفولد ورودی کاهش یافته و بوستر ترمز ضعیف عمل میکند که دکتر ریمپ با تغییرات روی جداول دور آرام کلیه مشکلات فوق را مرتفع می نماید.

پکیج ریمپ خودرو بر روی داینو با سوخت مسابقه یا E85

دکتر ریمپ  افتخار همکاری با قهرمانان نامی ایران در مسابقات سرعت و درگ را دارد. ستاپ ویژه و ریمپ حرفه ای با سوخت هایی نظیر C16 یا الکل حداکثر توان موتور را برای این عزیزان به ارمغان آورده است. تیم دکتر ریمپ  با تغییرات اساسی در جداول سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85  (۸۵% الکل ۱۵ % بنزین ) را دارد. به علت اکتان بالای الکل (۱۱۶)  و خاصیت خنک بودن آن حداکثر راندمان  حاصل می گردد.

 در این استیج ریمپ بر روی داینو و با استفاده از WIDE BAND و KNOCK DETECTOR انجام میشود. استفاده از این سه مورد باعث می گردد.

بهترین نسبت سوخت و هوا که در موتور های مسابقه ای و الکل سوز به طور کامل فرق دارد به طور دقیق به دست اورد، همچنین استفاده از ناک دیتکتور به ما این اجازه را می دهد که اوانس جرقه برای حداکثر توان و گشتاور موتور را بدون رسیدن به احتراق پیش رس به ماکسیمم رساند.

 در موتورهایی که مجهز به کلیه لوازم هستند و برای مسابقه ستاپ شده اند به علت تغییرات گسترده و متفاوت بودن نسبت سوخت به مقدار زیاد، سنسور اکسیژن توانایی اندازه گیری مقداری را در محدوده مجاز نداشته و به همین علت دکتر ریمپ سنسور اکسیژن را از حلقه کنترلی خارج نموده و سیستم را OPEN LOOP می کند.

  • zhina sangari
  • ۰
  • ۰

انگولار جی اس (AngularJS) یکی از نسخه‌های توسعه یافته زبان جاوا اسکریپت است و به‌صورت رایگان و open source ارائه‌ شده است . در ادامه ویژگی‌های و مزایای و آموزش برنامه نویسی این فریم ورک را شرح خواهیم داد.

انگولار جی‌اس یک چهارچوب وب‌ اپلیکیشن متن باز است که اولین بار در سال ۲۰۰۹ توسط میسکو هوری و آدام آبرونز توسعه یافت. در حال حاضر این فریم‌ورک توسط گوگل توسعه داده می‌شود و آخرین نسخه آن 1.4.3 است.

آموزش برنامه نویسی انگولار چیست؟

AngularJS یک فریم‌ورک ساخت‌‌یافته برای وب‌‌اپلیکیشن‌های پویا می‌باشد. انگولار علاوه بر اینکه این امکان را به شما می‌دهد که از HTML برای طراحی قالب استفاده کنید باعث می‌شود بتوانید سینتکس‌های HTML را طوری گسترش دهید تا جزئیات وب‌اپلیکیشن‌ها را نیز به وضوح بیان نمایید.”

AngularJs یک فریم ورک برای طراحی سایت و وب اپلیکیشن تک صفحه‌ای می باشد. ممکن است شما بارها در مورد انگولار شنیده باشید اصطلاحات زیادی در مورد این فریم ورک وجود دارد اگر با این اصطلاحات آشنایی ندارید چند دقیقه وقت بگذارید تا بتوانید این اصطلاحات را یاد بگیرید.

اول از همه اینکه انگولارجی اس یک فریم ورک می باشد فریم ورک به شما این امکان را می‌دهد که کدهای خود را تکنیکی و بهینه بنویسید، تغییر بدهید و تنظیمات استاندارد را روی آن پیاده سازی کنید. با انجام این کارها شما می‌توانید برخی از ویژگی های فریم ورک را استفاده کنید. انگولار به معنی قالب سازی فیلترها ترکیب داده‌های دو طرفه و بقیه موارد است.

اگر با بوت استرپ و یا جی کوئری موبایل کار کرده باشید احتمالا با این روش کار آشنا هستید برای ساخت سایت شما می‌توانید روش خاص و منحصر به فرد خودتان را داشته باشید. انگولار جی اس برای ایجاد برنامه‌ی تک صفحه‌ای وب طراحی شده است این به این معنی می باشد که مرورگر صرف نظر از اندازه‌ی صفحه‌ی شما، آن را را بارگذاری کند. محتوای اضافی در صورت نیاز در برنامه لود می شود بنابراین نگران نباشید اگر قادر نبودید کل صفحه را لود کنید. در برخی از روش ها برای افزایش سرعت بارگذاری سایت شما، به جای کل صفحه تمام محتوایی که نیاز دارد را لود می کند.

بنابراین در یک برنامه‌ی واقعی که چیزی شبیه به این می باشد شما یک صفحه index.html دارید که می توانید ببینید چقدر کوتاه است. برای اینکه بدانید برنامه شما چطور ممکن است به نظر برسد از قسمتی استفاده کنید که نه تنها سند اصلی بلکه قسمتی از داده‌هایی که شما نیاز دارید در برنامه ی خود استفاده کنید را نشان می دهد و با کلیک بر روی هر یک از این گزینه‌ها جزئیات برای شما نمایان خواهد شد و با کلیک بر روی هر یک از آیکن‌ها به داده های مورد نظر برسید.

اگر صفحات شما لود نشد می توانید مطمئن شوید که سیستم شما در حال انجام کار دیگری مانند بارگذاری محتوا به صورت تدریجی می باشد.

هسته انگولار از جاوا اسکریپت می باشد و شما باید برای ایجاد محتویات فریم ورک از زبان جاوا اسکریپت استفاده کنید. اگر با جاوا اسکریپت آشنا باشید یادگیری انگولار برای شما راحت‌تر خواهد بود. انگولار و بطور کلی فریم ورک ها امکانات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند که اگر خود شما بخواهید آن‌ها را اجرا کنید زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد .

 

  • zhina sangari
  • ۰
  • ۰

ریمپ و چیپ تیونینگ :

در پکیج ریمپ دکتر ریمپ ، تمامی ایرادات نرم افزاری این خودرو برطرف می گردد و شما شاهد افزایش ۱۰% توان موتور ،افزایش ۱۵ % گشتاور ، رفع تاخیر دریچه گاز ، بهبود شتاب گیری و توانایی دست یابی به سقف سرعت بالاتر نسبت به سابق خواهید بود.

رفع مشکل مصرف سوخت

وزن اتاق بالا ، گیربکس با ضرایب دنده بلند و عدم سازگاری بنزین باعث می شود مصرف سوخت جک جی۵ به خصوص در شهر بالا می باشد . با ریمپ خودرو جک جی۵ می توانیم مصرف سوخت شهری رو کاملا پایین بیاریم چجوری ؟؟ نکته مهم عدم سازگاری با بنزین است، وقتی موتور و برنامه ایسیو با بنزین در جایگاه سازگار باشه نسبت سوخت و هوا AFR در حالت ایده آل قرار میگیره و مصرف خودرو پایین میاد.

جک جی ۵ به علت مشکلات متعددی همچون مصرف سوخت بالای شهری باعث نارضایتی مشتریان شده است ، دکتر ریمپ  با تغییرات جدول سوخت و جرقه بدون کاهش توان موتور و افزایش دمای موتور، مصرف سوخت این خودرو را نزدیک به ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می دهد.

مشکلات گیربکس مانند دنده مرده رفتن ،تاخیر در معکوس کشیدن و

یکی دیگر از مشکلات جک جی۵ اتوماتیک که با آپدیت گیربکس و ریمپ بهبود می یابد عدم پاسخ گیربکس در زمان فشردن پدال گاز می باشد که به خصوص در زمان سبقت گیری و سراشیبی ها باعث فشار به موتور و ضعف در شتاب می شود. این موضوع رو مخصوصا زمانی درک میکنید که خودرو در هنگام نیاز به معکوس کشیدن، مقاومت کرده و حالت واماندگی ایجاد می شود.

دکتر ریمپ اولین شرکت ریمپ ایسیو و چیپ تیونینگ ایرانیست که قادر به تغییرات و آپدیت کنترل یونیت گیربکس های اتوماتیک است. با انجام تغییرات در گیربکس اتوماتیک این خودرو مشکلاتی مانند عدم معکوس کشیدن در سرعت های پایین، تاخیر زیاد از زمان فشردن دریچه گاز تا معکوس کشیدن گیربکس، تمایل گیربکس به بالاتر نگه داشتن دور موتور، رفع ضربه در هنگام تعویض دنده از بین می رود.

رفع صدای ناک

ناک یا همان صدای پیستون که چق چق چق در موتور صدا می دهد به شدت باعث کاهش عمر موتور ، افت توان و افزایش مصرف سوخت می گردد. این خودرو می شود. برای رفع این مشکل شما باید بنزین سوپر استفاده کنید یا از مکمل بنزین استفاده کنید. و این هزینه گزافی برای مشتری دارد. ما با ریمپ ایسیو جک جی۵ کالیبراسیون جداول رو با استاندارد یورو ۲ و اکتان ۸۴ سازگار می کنیم که باعث می شود ناک موتور با ریمپ به طور کامل رفع شود.

چوب شدن( ضعیف بودن ترمز) در زمان سرد بودن خودرو

یکی دیگر از مشکلات جک جی ۵ ضعیف بودن ترمز در زمان سرد بودن موتور است، دکتر ریمپ به پیدا کردن منشا ایرادات به صورت اصولی و علمی با ایجاد تغییرات به صورت نرم افزاری و اصلاح warm up این ایراد را به صورت ۱۰۰ % مرتفع نموده و خدمت مشتریان گرامی ارائه می دهد.

کپ اولیه و حرکت اولیه ضعیف

به خاطر داشته باشید که بیشترین حالت تولید آلایندگی خودرو در زمان شتابگیری هست به همین علت کمپانی ها با استفاده از دریچه گاز برقی ، باز شدن دریچه گاز رو محدود میکنند. به زبان ساده تر یعنی وقتی شما پدال گاز رو ۵۰ درصد فشار میدید دریچه گاز ۵۰ درصد باز نمیشه !!ایسیو باز شدن دریچه گاز کنترل می کنه تا آلایندگی بالانره و همین باعث ضعف اولیه خودرو میشه و قضیه از اونجا بدتر میشه که گیربکس اتوماتیک ذاتا کند هست و وزن خودرو هم بالا .

ما در دکتر ریمپ با ریمپ جک جی۵ نسبت باز شدن پدال گاز با دریچه گاز رو خطی می¬کنیم و عکس العمل پدال گاز را به گونه ای اصلاح می کنیم که دیگر شاهد هیچ تاخیری نخواهید بود.

چگونه همزمان با کاهش مصرف ، قدرت موتور افزایش می یابد ؟

جواب این سؤال نیاز به یک توضیح اولیه دارد ، با توجه به صحبت های بالا بعد از ریمپ جک جی۵ برنامه ایسیو با موتور و بنزین معمولی سازگار می شود مصرف سوخت کاهش می یابد و ما در جداول سوخت می توانیم در دورهای بالا (۳۵۰۰ به بالا ) و در شرایط شتابگیری و تخته گاز نسب سوخت به هوا رو در حالت حداکثر قدرت قرار دهیم همین باعث افزایش توان و شتاب میشود.یعنی وقتی در شهر و اتوبان یا زمانهایی که از سرگاز استفاده می کنید مصرف شما کاهش می یابد و در زمانی که نیاز به شتاب و قدرت در سراشیبی ها دارید از جداول بهینه شده حداکثر قدرت استفاده میکنید.

  • zhina sangari
  • ۰
  • ۰

خصوصیات آموزش برنامه نویسی پایتون

فهرست برخی از تغییرات عمده پایتون ۳٫۰:

    تغییر پرینت چون یک تابع غیرقابل انتقال است نه یک توضیح. این باعث می‌شود که تغییر یک ماژول برای استفاده از یک تابع پرینت متفاوت، آسان باشد و بنابراین ایجاد نحو منظم تر می‌شود. در پایتون ۲٫۶ این امکان با تایپ کردن

from – future – import print – function فراهم شد.

    اضافه شدن حمایت از یادآوری تابع انتخابی که می‌تواند برای معرفی تایپ خصوصی یا اهداف دیگر استفاده شود.

    یکسان کردن تایپ str/Unicode، به نمایندگی از یک متن، و معرفی یک تایپ byte تغییرناپذیر؛ با یک تایپ مطابق با bytearray تغییرپذیر، که هر دو آرایه از بایت را ارائه می‌کنند.

    از بین بردن خصوصیات سازگاری معکوس، شامل کلاس‌های به فرم قبل، قسمت کردن اعداد صحیح، استثناءهای رشته‌ای، و گزارش‌های نسبتاً نا آشکار.

فلسفه برنامه‌نویسی

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی چند پارادایمی است به طوریکه هم شیء گرایی[f] و برنامه‌نویسی ساخت‌یافته[g] را کاملاً پوشش می‌دهد و هم بسیاری از خصوصیات پایتون برنامه‌نویسی جنبه گرا و تابعی (مثل پشتیبانی از فرا برنامه‌نویسی را پوشش می‌دهد. پارادایم‌های برنامه‌نویسی دیگر نیز به وسیلهٔ افزونه‌ها پشتیبانی شده‌اند. مثل برنامه‌نویسی منطقی.

پایتون از تایپ پویا و ترکیبی از شمارش مرجع و یک حلقه کشف و بازیافت قسمت‌های هدر رفته حافظه برای مدیریت حافظه، استفاده می‌کند. یک ویژگی مهم پایتون تحلیل نام پویا است، که روش‌ها و نام متغیرها را در طول اجرای برنامه به هم ملحق می‌کند.

طرح پایتون به پشتیبانی محدود برای برنامه‌نویسی تابعی به سُنَت زبان لیسپ، ارائه شد. به همین منظور پایتون دارای توابع filter, map, و reduce و بیان‌های لیست، دیکشنری، مجموعه، و جنراتور است. اگرچه، تشابه‌های عمده‌ای بین پایتون و زبان خانواده لیسپ وجود دارد. این کتابخانه دو ماژول دارد (itertools and functools) که ابزارهای تابعی را با اقتباس از هسکل و استاندارد ام‌ال پیاده‌سازی می‌کند.

 

شما می توانید برای مشاهده سایر آموزش های ما به سایت آموزش برنامه نویسی آکادمی بنو مراجعه نمایید.

  • zhina sangari