خصوصیات آموزش برنامه نویسی پایتون
فهرست برخی از تغییرات عمده پایتون ۳٫۰:
تغییر پرینت چون یک تابع غیرقابل انتقال است نه یک توضیح. این باعث میشود که تغییر یک ماژول برای استفاده از یک تابع پرینت متفاوت، آسان باشد و بنابراین ایجاد نحو منظم تر میشود. در پایتون ۲٫۶ این امکان با تایپ کردن
from – future – import print – function فراهم شد.
اضافه شدن حمایت از یادآوری تابع انتخابی که میتواند برای معرفی تایپ خصوصی یا اهداف دیگر استفاده شود.
یکسان کردن تایپ str/Unicode، به نمایندگی از یک متن، و معرفی یک تایپ byte تغییرناپذیر؛ با یک تایپ مطابق با bytearray تغییرپذیر، که هر دو آرایه از بایت را ارائه میکنند.
از بین بردن خصوصیات سازگاری معکوس، شامل کلاسهای به فرم قبل، قسمت کردن اعداد صحیح، استثناءهای رشتهای، و گزارشهای نسبتاً نا آشکار.
فلسفه برنامهنویسی
پایتون یک زبان برنامهنویسی چند پارادایمی است به طوریکه هم شیء گرایی[f] و برنامهنویسی ساختیافته[g] را کاملاً پوشش میدهد و هم بسیاری از خصوصیات پایتون برنامهنویسی جنبه گرا و تابعی (مثل پشتیبانی از فرا برنامهنویسی را پوشش میدهد. پارادایمهای برنامهنویسی دیگر نیز به وسیلهٔ افزونهها پشتیبانی شدهاند. مثل برنامهنویسی منطقی.
پایتون از تایپ پویا و ترکیبی از شمارش مرجع و یک حلقه کشف و بازیافت قسمتهای هدر رفته حافظه برای مدیریت حافظه، استفاده میکند. یک ویژگی مهم پایتون تحلیل نام پویا است، که روشها و نام متغیرها را در طول اجرای برنامه به هم ملحق میکند.
طرح پایتون به پشتیبانی محدود برای برنامهنویسی تابعی به سُنَت زبان لیسپ، ارائه شد. به همین منظور پایتون دارای توابع filter, map, و reduce و بیانهای لیست، دیکشنری، مجموعه، و جنراتور است. اگرچه، تشابههای عمدهای بین پایتون و زبان خانواده لیسپ وجود دارد. این کتابخانه دو ماژول دارد (itertools and functools) که ابزارهای تابعی را با اقتباس از هسکل و استاندارد امال پیادهسازی میکند.
شما می توانید برای مشاهده سایر آموزش های ما به سایت آموزش برنامه نویسی آکادمی بنو مراجعه نمایید.
- ۹۹/۰۷/۰۵